Ti kérdeztétek :)

 Sziasztok olvasók :)

Tudom iszonyú régen frissítettem, de kissé kaotikus az életem, nincs időm, se kedvem írni és egyszerűen nincs mit felraknom :/ Régebbi részleteket nem akarok mert már nem azon a szinten vagyok mint akkor. 
Bár lehet itt is csinálok hasonlót mint a facebook oldalamon :) Minden érdemesnek tartott történetemnek tartanék egy hetet, ami csak róla szólna :) Lennének részletek, kritikák róla, borítók amik készültek hozzájuk és minden ilyesmi :) Persze ha ti is szeretnétek :) Erről indítottam is egy szavazást :)

És most jöjjön az, amiért ez a poszt megszületett :) 
Amikor facebookon megláttam a Könyvmarketing csoportban a kezdeményezést, hogy a többi író kérdéseket tehet fel amatőr íróknak úgy gondoltam belevágok a dologba :) Veszteni nem veszíthetek vele :) 
Szóval eljött az én napom és a csoport tagjai kérdeztek tőlem :) 
Íme hát a kérdések és a válaszaim :)

Az alapkérdések:
- mondj magadról pár szót,

  Bevallom ezt a részt nagyon utálom, bárki is kéri ezt :D Nem szeretek magamról beszélni :) Ezt leginkább az önbizalom hiányomra vezethető vissza, hiszen nem tartom magam annyira érdekesnek, hogy hosszan kellene beszélnem magamról. De mivel muszáj... :) Szóval 23 éves vagyok, a Pannon Egyetemen szereztem Magyar alapszak és színháztörténet szakos diplomát, jelenleg a nyelvvizsgával küzdök, hogy végre hivatalos legyen. 14 éves korom óta írok, ami először csak poénnak indult (a barátnőmmel irtunk anno egy paródiát, aminek igazából komoly mondanivalója nem volt, csak a saját szórakoztatásunkra készült - de tegyük hozzá ez a kis történetecske a mai napig elkíséri az életünk és sokszor még mindig bővítjük :) ) végül nagyon fontossá vált a számomra. 18 éves koromban jelent meg a Rémálomember című krimim a Novum kiadónál. 2014-ben pedig a Meridiánok antológiában jelent meg egy novellám. Diszlexiásként és diszgráfiásként nekem az írás nem csak az érzelmeim kifejezése, de egy bizonyítási lehetőség is. Meg tudom csinálni és ha én meg tudom más is képes rá. Nem mondom, hogy hibátlanul írok, fogalmazok, mert sajnos nem így van, de az írás segítségével nagyon sokat fejlődtem. Be akarok bizonyítani, hogy nem kell félni a szavaktól egy diszlexiásnak sem. Hmm azt hiszem röviden ennyi :) 
- beszélj a (leendő) könyve(i)dről 

   Nem is tudom melyikkel kezdjem... három olyan regényem van, amik tényleg komolyabb alkotások és sokkal jobbak lettek, mint vártam. Az első a Négy Őselem 1 - Lángolás című urban fantasym, ami a Maxim kiadónál vár válaszra. Az első elbírálás pozitív lett, így reménykedem. Ez egy Párizsban játszódó fantasy, ahol a négy őselem megtestesítői egymásra találnak, együtt harcolnak a démonokkal, a sátánnal, Lilith-el (a sátán lányával) és Nathaniellel, aki a sátán szolgálója, de még lesznek vele kapcsolatban meglepetések. A történet középpontjában Eve áll, aki a tüzet örökölte erőnek és megtudjuk hogyan fogadja el magát és az erejét. 
A második a Suttogó szél 1. - Lovászlány, ami szintén a Maximnál várakozik döntésre. Ezt igazából a krimi kategóriájába sorolnám vagy young adultnak. A történet Annie-ről szól, aki megkapja álmai állását egy lovardában, de ezzel felforgatja a munkaadója életét. Az érkezése felgyorsít bizonyos eseményeket, amik már régóta készülődnek a felszín alatt. 
A harmadik pedig a most íródó regényem a Szeress engem!, ahol próbálgatom a saját határaim hiszen ez egy saját világú fantasy. Soha nem írtam még ilyet, így még én sem tudom mi sül ki belőle, de a pozitív visszajelzések azt mutatják jó úton járok :) A történet főszereplője Rina, minden köré épül majd és fő kérdés körré alakul majd a szerelem, egymás elfogadása, jó és rossz tulajdonságai. 
és
- ossz meg a többiekkel pontosan egy, marketinggel vagy könyvkiadással, könyvírással kapcsolatos tapasztalatot.

   Hmm nehéz kérdés, könyvkiadással kapcsolatban nem nagyon vannak tapasztalataim. A magánkiadásom után azzal kapcsolatban elég nagyok a fenn tartásaim, ezért is nem adattam ki már jó ideje regényt. Nem szeretnék újra hasonlóba esni mint akkor, ezért gondolkodom nagyobb kiadókba. Mondjuk az tény hogy egy nagyobb kiadó mint a Maxim sokáig várakoztat mire választ ad, de remélem hogy legalább el is olvassák amit kiadnak. Nem mondom, hogy más ne adjon ki magánban, de szerintem, ha csak nem hibátlan munkát adsz ki a kezedből, ezek nagyban befolyásolják a későbbi karriered. Én azt mondom ami nem érett meg, egy nagyon kiadóhoz, az maradjon a fiókban.

 Miért Szofi? És mi a Novumos tapasztalatod?
A válasz egyszerű: a nevem angolul :) Ez igazából érzés alapján jött. Egyszer szembe találkoztam vele és amikor meghallottam éreztem, hogy ez a név hozzám tartozik :) Azóta használom és a barátnőim is így hívnak. 
A Novummal sajnos rosszak a tapasztalataim. Nem azt kaptam amit ígértek, sokszor bánom, hogy beleugrottunk annak idején ebbe, de már nem lehet mit csinálni. Szerencsére a szerződésem már lejárt. De a legnagyobb baj, az volt velük, hogy a regényemet nem lehetett rendelni, és a reklámmal sem foglalkoztak, pedig szerepelt a szerződésben. Sajnos sokan estek ebbe a csapdába, de nem lehetett jogi útra terelni a dolgot. Az biztos, hogy most már nem nem írnám alá a szerződést.

Sylvia River Kedves Szofi! Mik a kedvenc olvasmányaid? Milyen módszerrel írsz (nagyon tervezett, vagy inkább ösztönös)?
A kedvenc olvasmányra nagyon nehéz válaszolni, igazából bármi válhat kedvenccé, ha az valamilyen módon  megfog. Egyetemen is találtam kedvencet a kötelezők között pedig nem gondoltam volna. Szeretem ha egy könyvnek van lendülete, ha érdekes, izgalmas, pörög a cselekmény, szeretem ha valahol mélyen szép, okos gondolatokat fogalmaz meg, és ha olvastatja magát. Előbb tudnék kedvenc írót mondani: Vavya Fable, nagyon nagy szerelem, szinte minden könyve megvan; Böszörményi Gyula, akinek imádom az új krimi sorozatát és szeretem a stílusát; J.R. Ward, akinek szintén imádom a stílusát és nagyon szépen mutatja be az érzelmeket és a gondolatokat. Shakespeare egyértelműen nagyon szerelemmé vált, ennek több oka is van :) És a kellemes csalódás az egyetemen Choderlos de Laclos: Veszedelmes viszonyok volt :)
Egyáltalán nem tervezek előre, vagyis amit igen azt csak fejbe, nem írok le semmit :) Minden ösztönös, úgy és akkor írok, amikor megérik a fejemben és ahogy éppen jön :) Sokszor változik az eredeti terv ahogy jönnek az új ötletek.


Havasiné K. Eszter Nagyon szép a blogod háttérképe ill.a borító is amit felraktál. Honnan szerzed ezeket a képeket?
Igazából nem az én művem :) Deviantartról van :)
 
Gábor Gebei Szia. Mi, vagy ki volt rád hatással, ami elindított téged az alkotás útján? Van valami szertartásod, szokásod írás közben?
 Igazából semmi eget rengető hatás nem volt :) A legelső kitalált történet poénnak indult a barátnőmmel, semmit sem akartunk tőle, először még leírni sem, csak egy jót nevetni. Aztán mégis elkezdtünk leírni. Aztán jött, hogy van egy saját elképzelésem, egy másik történet és egy unalmas órán elkezdtem leírni. Nem gondoltam, hogy ez komollyá válik. Nem gondoltam, hogy ezekből később regények/sorozatok lesznek. :) Később persze jöttek írói példaképek, de igazi kezdő lökés nem volt :)
Hmm, azt hiszem nincs szokásom. Talán annyi, hogy előtte mindig átolvasom, amit eddig írtam, de ez azt hiszem mindenkinél így van. Meg, hogy általában szól valami a háttérben, de érdekes módon a zenét nem nagyon szeretem. Inkább filmet, sorozatot, musicalt "nézek" :)
Richárd Rácz A szereplőidet kitalált tulajdonságokkal vértezed fel, vagy valós emberekről formálod?
Hmm érdekes kérdés... Vannak bizonyos visszatérő dolgok, amik fontosak ilyen a barátság és a hűség, amit saját magam is megtapasztalok, de nem mondanám, hogy mintázom őket valakikről. Azt nem mondom, hogy érzelmi alapon és anélkül, hogy észrevenném nem ültetek át a karaktereimbe a körülöttem lévőkből  tulajdonságokat. De tudatosan nem mintázok senkiről, még magamról sem :) 

Ajándék Szabó Mi volt az alapgondolata a Szeress engem megalkotásának. (Szeretem a blogodat, csak ritkán frissül.)
Nos, a történet maga egy zenéből született, ha jól emlékszem épp utaztam valahova és csak úgy becsapott. Aztán ahogy fogalmazódott, alakult bennem az jutott eszembe, hogy fantasyt sokan írnak, saját világú fantasyt is, de talán senki sem írt olyanról ahol a szerelem, szeretet áll a középpontban. (Vagy csak én nem találkoztam még vele) 

A többiek posztjai :) 
Spirál
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=978847482151018&id=778930572142711
A "lélekbúvár" őszinte válaszai: Könyvről, írásról, marketingről
http://eva-horvath.blogspot.hu/…/a-lelekbuvar-oszinte-valas…
# Szelencekérdezzfelelek - Te klaviatúrakoptató, már megint gépelsz?
Szelencekérdezzfelelek
http://szelencetitkok.blogspot.hu/…/szelencekerdezzfelelek-…
Nagy-Rakita Melinda –rame-
Mai író - játék – Bemutatkozás
http://ramekilitanda.blog.hu/
Novelláim
Amikor az írót faggatják
http://azeletnovellai.blogspot.hu/…/amikor-az-irot-faggatja…
A mai író játéka - nem gyerekjáték
http://vegtelenmezokvandora.blogspot.hu/…/a-mai-iro-jateka-…
A virtuális kerekasztal lovagnői
http://a-betuk-titokzatos-vilaga.webnode.hu/…/a-virtualis-…/
Mentés másként - avagy bemutatkozás író módra
http://dorifiokja.blog.hu/…/mentes_maskent_avagy_bemutatkoz…
Amikor akasztják a Hóhért, avagy ti kérdeztetek
https://dianalandry73.wordpress.com/…/amikor-akasztjak-a-h…/
Kereszt marketing
https://kocsisnagynoemi.wordpress.com/…/…/kereszt-marketing/
ÍRÓK HA KÉRDEZNEK - ÉN VÁLASZOLOK
http://szívtitkok.blogspot.hu/…/irok-ha-kerdeznek-en…
Q and A - Kérdés-Válasz bemutatkozás a Könyvmarketing csoport szervezésében:
https://www.facebook.com/adastrakonyvek/posts/936350069746915
Sylvia River Írói Oldala - Reményhajsza könyvsorozat
http://sylvia-river.blogspot.hu/…/02/kerdezz-en-felelek.html
Rácz Richárd
https://rrblind.wordpress.com/2016/02/23/kerdesek-toletek-valaszok-nektek/#more-260


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések