Az életet meséli - Sárközi Erika:Búcsúzóul örökké


Az „Igényes Blogregények Online” egy új kezdeményezés, amely tehetséges, de kevésbé ismert írópalánták és bloggerek köré szerveződik. Célunk, hogy jó, élvezhető, szórakoztató és teljes regényeket prezentáljunk az olvasók elé, akik a bloggerek véleménye után eldöntik, szeretnének-e a történet részesei lenni. Az igazat írva ajánlunk, vagy nem ajánlunk olvasásra egy regényt. Bővebben a Facebookon informálódhattok a kezdeményezésről, és kérdéseitekre is ott válaszolunk.
Az első, és egyben indító regény, amelyet bloggereink bemutatnak, a Búcsúzóul örökké címet viseli.
„Blanka egy idős asszony, aki macskájával és egy Miguel nevű háztartási robottal él együtt. Egészen addig magányosan telnek a napjai, míg egyetlen unokája meg nem látogatja. Sokat mesél neki, leginkább a múltjáról, naplójáról, eltemetett emlékeiről és érzelmeiről.
Blanka egy fiatal, összezavarodott nő, aki keresi önmagát, a nevetést, a szerelmét. Mindent elveszíthet egy pillanat alatt – vagy már sokkal hamarabb elkezdett összezuhanni a világa?
Blanka egy tizenöt éves győri lány, aki most kezdi a gimnáziumot. Befolyásolható, éretlen és tisztalelkű. Makulátlan, akár az első szerelem véglegessége...
Egy élet regénye ez.”
A történet első fejezetének megjelenése: 2014. június 23.
A regény elérhetősége: www.nilla-2.blogspot.com

Bevallom őszintén, elég nehezen kezdtem neki az olvasásnak, de nem azért mert nem érdekelt, hanem mert nem szeretek gépen olvasni. Aztán, amikor közeledett a határidő megtaláltam a megoldást, a tabletemet és végre neki állhattam. Onnantól pedig nem volt megállás, sosem hittem hogy egyszer azért leszek ideges mert egyszerre merül le a tabletemet és a telefonom. Ez a történet foglyul ejtett, és nem bántam meg.



"Hát ennyi. Ott voltunk egymással szemben, annyi idő után, és ezeken a szavakon kívül nem volt semmi, amit a másiknak mondhattunk volna. Szomorú történet, de mi írtuk. Nem más fogta a tollat, nem más találta ki a csavarokat, a drámákat, a befejezést. Mi voltunk, és ezt csak magunknak köszönhettük. Én viszont már letettem a tollat. Többé nem érdekelt."


A történetről

Blanka egy 15 éves fiatal tini, aki most kezdi a gimnáziumot ott, ahol a bátyja és a haverjai tanulnak. Kezdetben fél, hiszen a bátyja, Attila a suli menői közé tartozik, de aztán megbékél a helyzettel, szerez magának egy barátnőt majd egy olyan fiú barátot, aki mindig több lesz számára. Majd beköszönt a szerelem.
Aztán később megismerjük az idősebb Blankát aki lavírozni próbál a szerelem és az élet nehéz döntései között.
A történet közben pedig egy-egy pillanatra felvillan előttünk az idős Blanka, akit csak az unokája szemén keresztül látunk.

Sokáig kerestem mi az a szó, ami a legjobban jellemzi ezt a történetet, de végül rájöttem. Ez a szó pedig az hogy Életszagú.
Bár az elején megijedtem, mert már annyi gimis történetet olvastam már, hogy azt hittem nem tud újat adni. Tudott.
Nem olyan volt mint a többi, úgy éreztem, mintha az én gimis éveimről szólna, bár kissé máshogy.
Amikor először olvastam, hogy Blanka a Petőfi gimiben kezd, majdnem felsikítottam ugyanis én is PGS-ses voltam, bár én nem Győrben, hanem egy közeli kisvárosban. A sulit is mintha az enyémről mintázták volna. Az osztály, a sulis programok és nem mellesleg több név is visszaköszönt :D
Blanka barátnője, Kriszti olyan, mintha a legjobb barátnőimet egybe gyúrta volna az írónő. Attila pedig annyira emlékeztet az én bátyámra, hogy félelmetes.
Bár a gimis nagy szerelmek nálam kimaradtak, annyira életszerű volt, hogy elhittem velem is megtörténhet. Annyira ismerősek voltak Blanka gondolatai, kérdései, bizonytalankodásai, mert ezek bennem is sokszor megfordultak.

Tetszett, hogy nem ragadtunk le a giminél hanem olvashattuk egy fiatal felnőtt gondolatait is. Tetszett hogy nem csak a szerelemről szólt, hanem a barátságról, a testvéri és szülői szeretetről. Tetszett hogy nem volt minden rózsaszín, hanem láttuk a gondokat, a döntések következményeit. Tetszett, hogy néhol humoros volt, néhol komoly. Imádtam a dalszöveg idézeteket, mert az egyik kedvenc együttes Blanka kedvence is.

Attól szép ez a történet, hogy bárkivel megtörténhet. Veled, velem, a szomszéd lánnyal, a szomszéd sráccal. Bárkivel.
Mert igazi, mert ez az élet.

Ezt a történetet tényleg mindenkinek ajánlható, mert rólunk szól, emberekről.

Köszönöm Erikának, hogy olvashattam.
Amilyen nehezen kezdtem bele, olyan gyorsan beszippantott. Egy olyan élmény volt, amit nem fogok elfelejteni.

Borító: 5/5 (Egyed Regina megint csak kitett magáért :) Imádom a borítóit )
Történet: 5/5* (Tényleg hatalmas élmény)
Kedvenc szereplő: Kriszti
Kedvenc idézet:

"Az is benne volt a pakliban, hogy eleve ez volt elrendelve. Hogy egy felsőbb hatalom, a sors, az élet, akármi, azt akarta ezzel példázni, hogy mindig, mindennek ez a vége. A búcsúzás. A viszlát. Hisz már eleve return jeggyel születtünk a Földre. Akkor valamilyen formában a kapcsolatoknak is ez a vége, nem? Rengetegszer alakult úgy, hogy el kellett engedni valakit. Sőt, inkább állandóan úgy alakult. A szüleinket, testvéreinket, barátainkat és a szerelmeinket. Mindenkit. Aztán minket is elengednek, és ennyi, legördül a függöny. A műsornak vége, megkaptuk a búcsúcsókot az élettől. Valójában ennyi a tanulság, amire az évek alatt rájöttem: tanulj meg elengedni, és könnyebb lesz az életed."

A szerző jóvoltából a kezdeményezés első fordulójához tartozik egy játék is. A doboz kitöltésével esélyetek nyílik megnyerni egy általatok választott könyvet – viszont a postázás csak Magyarország területén belül lehetséges, valamint az árérték maximum 3500 forint.
A dobozba először is be kell jelentkezni, e-maillel vagy Facebook regisztrációval, azután felelni egy kérdésre, amire a választ a bejegyzésben találjátok, és like-olni az oldalakat. Ha a jobb felső sarokban a 4/4 feliratot látjátok, már készen is vagytok. Sok szerencsét!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések